26 December 2010

:: ATOK ::

2.26pm :: mesej dari ekka.. "kak dya.. atok jatuh tangge"
2.27pm ::call dari akk.. "diot.. atok jatuh tangge.. malam nie kol 11 kite kena balik kota jugak.. tak kira lah apa jadi"
2.30pm ::mesej dari akk.. "leh x kalau kau mintak balik kol 7.. sebab aku dapat balik kol 7.. inform awal tau kat ak.. aku nak cmfmkan ngan supervisor..


dapat je mesej dari ekka then call dari akk.. aku terus tak tenteram kat tempat kerja.. air mata tak henti henti keluar.. aku tak mampu nak menahan kesedihan.. aku sangat risaukan atok pada masa tu.. yelah.. aku tak sempat tengok abah atok time saat terakhir arwah.. then mak tok lak.. Ya Tuhan.. apa sebenarnya dugaan yang kau berikan kepada keluargaku.. tak sampai setahun lagi abah tok pergi,, dan sekarang ditambah pula dengan mak tok yang terlantar kat hospital.


setibanya aku kat hospital semalam dalam pukul 5.30pm.. sebab aku x larat nak kerja semalam.. macam nak pengsan... terlalu pikirkan atok.. aku menangis depan customer sebab nak mintak izin manager balik awal.. tapi that time manager kat casher.. so nak x nak aku terpakse lah kan.. dapat je izin dari manager..  aku terus punch out pukul 3.40pm.. hanya 1jam 40 minit aku kerja semalam.. yelah.. dah tak boleh nak buat apa.. atok lagi penting..


lepas punch out aku terus jumpa akk.. cakap kat die yang aku dapat balik lagi awal.. dan aku dapat berita yang atok nye tangan kiri dan punggung kiri patah.. Ya Tuhan.. Allah sahaja yang tahu betapa pedihnya hati masa tu.. aku memang tak dapat nak kawal emosi.. aku menangis lagi depan customer.. tapi kat tempat kerja akk pulak..


ok.. setibanya aku kat bus stand kota.. sapit dengan alidah tunggu di sana, dan terus bergegas bawa aku ke hospital.. masa dalam perjalanan ke hospital.. jantung aku rancak sangat.. macam macam perkara yang bermain dalam pikiran time tu..


aku terus masuk dalam emergency.. nak tengok atok.. tapi doktor x bagi.. sebab atok kena x-ray lagi sekali.. dan doktor cakap yang tangan atok dah di simen 1/2.. cume bahagian punggung atok je yang berisiko.. sebab atok dah 70tahun.. so x leh nak operation.. nie effective lagi terok.. so.. doktor mintak bincang dalam family.. antara nak operation jugak ataupun ikat tulang atok tu dengan cara hospital ataupun ubat kampung je..


masa nak pakaikan atok pampers.. tak sanggup tengok atok menjerit tahan sakit.. 


YA ALLAH.. KAU KUATKANLAH IMAN ATOKKU.. SUPAYA DIE DAPAT HADAPI DUGAAN INI DENGAN PENUH KESABARAN.. KAU SEMBUHKANLAH SAKIT ATOKKU DENGAN SEGERA YA ALLAH.. aminn~~~ 

No comments: