15 July 2011

#01 NANDO'S

assalamualaikum.. 
alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.. saya dah buat 3 assessment.. and alhamdulillah.. 2nd and 3rd time saya lepas.. just yang 1st tu kurang lagi 2 marks je nak lulus... hehehhe.. tapi xpelah.. saya dah cube sedaya upaya saya.. 

ok malas nak cerita panjang.. sekarang nak share apa perkara baru atau orang putih cakap new experience yan saya dapat.. it is a handling injury.. ada 5 jenis injuries yang saya belajar.. 
i) heat burn
ii) chemical burn to the eyes
iii) electrical burn
iv) cuts
v) choking
hehehe.. yang best adalah part choking.. choking adalah tercekik.. ada 2 jenis tercekik..
i) partial.. the person still can speak, cough, and breath
ii) full.. can't do anything..

so yang i praktikal semalam adalah full choking.. memang antara perkara baru yang saya learned.. memang best and suke.. ok.. jom kite sama sama belajar.. 



injury : CHOKING
method: COVER YOUR FIST WITH YOUR OTHER HAND AND TRUST UP AND IN WITH SUFFICIENT FORCE TO LIFT THE VICTIM OFF HIS FEET.

*i xde sebab i xde partner.. sedih sangat2.. tapi kalau buat sendiri pon dapat rase jugak.. :)

No comments: