15 December 2011

turban style by yuna...

assalamualaikum..

the shortest entry that i want to share with my lovely readers atau pun yang baru berkunjung ke blog aku nie ha.. ak nak share kat korang yang sekarang nie aku dah gile dengan yuna.. sangat gilakan style die.. tanpa disedari dah 3 hari aku tak makan siang.. hanya harapkan breakfast yang berat untuk kekalkan kekenyangan sepanjang hari.. berbekalkan botol air yang baru dibeli di book store HARRIS yang berisian air masak untuk ke kerja mahupon di rumah.. itu dah cukup untuk aku buat masa ini.. obses kepada insan dari pahang itu membuatkan aku sekarang lebih nekad untuk kurus dan trendy..

dalam masa percubaan ini aku hanyak berjinak2 dengan style yuna mengenakan turban dikepalanya.. pada zaman dulu kala aku telah mengenakan selendang style hana tajima walupun tak berapa nak serupa tapi aku bangga sebab aku mencubanya tanpa mengenali siapa hana tajima tu.. lepas kawan kawan tegur barulah aku tahu yang lebih kurang.. inspirasi selendang yang aku kenekan dulu hanya dari sikap kawan yang enggan mendidik aku macam mana nak gunakan selendang sebegitu rupa tapi dengan usaha keras aku cuba sedikit demi sedikit.. dah hasilnya alhamdulillah aku selesa dengan sekarang walaupun semut xberapa suke.. hmm.. semut nak aku pakai tudung bawal macam time sekolah.. tapi ak dah x reti dan dah xde dah tudung macam tu.. nak pinjam mak aku pon die dah xsimpan tudung jenis bawal.. sebab mak aku pon boleh tahan dengan tudung jenis ariani yang dibelinya di kemboja dengan harga bawah rm50.. mak pernah suruh aku pakai macam die time convo haritu tapi biasalah anak sulung dan tunggal perempuan pulak tu.. aku dengan keras kepala pon ikot gerak hati je.. abaikan apa yang mak suruh.. (korang jangan ikot cara aku okay)
diriku dengan tudung: 

bermula dengan tudung jenis bawal (ala ala bawal.. rm 15)

yang nie ex-housemate aku time part 1 dulu ajar.. (rm10)
yang nie pon aku sangat selesa.. kadang2 kalau x sempat nak bersiap.. dalam kereta pon ak boleh simpul.. just take kurang 3minit dan yang paling best hanya 1 brooch je.. sangat ekonomi.. thanks to afira rahimah

ok yang nie kawan aku jugak yang sponser atas dan bawah.. shawl dan bag (tya) and wedges(puteri)
agak leceh jugak lah yang nie.. sebab kene ada cermin baru reti nak pakai.. (skinny by radioactive rm89.90)

haaa.. masa keluar pakai shawl pink kat atas tu.. aku beli lah yang macam nie pulak.. ada corak2 sikit..
beli kat kuantan parade je. (rm10)

pada raya 2tahun lepas aku pakai macam nie.. memang matured habis.. apa aku peduli..

1st time aku berhasil buat macam nie.. aku beli kat booth gang amy (time final project)-rm15-

lepas berjaya seperti diatas.. aku beli shawl lain dan berani kan diri untuk terus mencuba.. 
dan ada pulak junior yang cakap macam hana tajima.. aku dah lah x kenal sapa hana tajima tu.. and after i google... subhanallah.. hampir sama dengan apa yang die gayakan..:)

dan ini lah hasilnya pada convo haritu... aku mengenakan shawl satin yang aku beli kat pasar borong pandan.. 
(rm15)

hahhaha.. YUNA ohh YUNA.. Dan Sebenarnya membuatkan aku tak suka dengan Yuna pada mulanya tapi bila aku dengar lagu gelora jiwa (lagu P.Ramlee).. ak terus jatuh cinta dan lagu tu beserta penyanyinya iaitu YUNA.. hahhahaha.. dan sampai sekarang aku tengah kumpul wajah (photo) yuna,hana tajima dan mereka meraka yang cun melecun dengan style tersendiri untuk menjadikan inspirasi dalam bidang berhijab..

lawakan.. sangat gorjesss ini YUNA

YUNA dalam EH!

yuna dan hana sangat awesome!! 

memang dulu masa study susah nak buat semua nie sebab kekangan duit untuk membeli selendang yang banyak.. kalau x silap masa study dulu aku hanya ada 25-30 jenis shawls je.. tapi sekarang dengan kerjaya yang agak sempurna buat masa nie dan pendapatan yang ok ok macam nie ak pon dah menternak shawl lebih dari 50 helai dan sekarang dah macam kedai sewa shawl dah.. hahhaha (akk dan adik sepupu tumpang sekaki)

dah2.. penat nak taip panjang panjang.. (on the beginner aku gtau thats the shortessss entry.. tapi nie tak seperti biasa punya entry).. maafkan aku jikalau entry kalinie kelihatan seperti poyo je.. tapi jujur aku nak macam YUNA.. bukan bermakna aku nak position die.. maksud keseluruhan entry aku nie hanya bertujuan nak macam apa yang YUNA gayakan dikepalanya.. thats all..


hasil nyelit,pin dan nyelit... nie lah hasilnya turban dari aku..
"abaikan mata hijau.. muka pucat"
lihat kat kepala je okay

take care.. salam~~

1 comment:

Mynameadie said...

hahaha not bad... dah macam yuna da tgk xD